آمار اراذل دستگیر شده پایتخت در سال 91+جدول
.
اطلاعات کاربری
درباره ما
دوستان
خبرنامه
آخرین مطالب
لینکستان
دیگر موارد
آمار وب سایت

به گزارش جارنیوز به نقل از افکارنیوز

 

آمار اراذل دستگیر شده پایتخت در سال 91+جدول
سعید خرچنگ، حمید زاغی، رامین گوش بر و هزاران اسم و لقب دیگر که سال گذشته در رسانه ها منتشر شد، اراذل و اوباش سطح یک و نوچه های آنها بودند که توسط پلیس پایتخت دستگیر شدند. افرادی که هریک به تنهایی کلکسیونی از جرایم را در کارنامه خود دارند و به عنوان شرور باعث ایجاد ناامنی در محلات و مناطق مختلف تهران شده بودند. 

دستگیری این افراد باعث بالا رفتن امید شهروندان به برقراری آرامش و امنیت در جامعه شد ولی به نظر می رسد چنین اقداماتی اگر به صورت مقطعی باشد چندان کارساز نیست چرا که در سال جاری هم شاهد شرارت های گوناگون همین اشرار واراذل در جای جای شهر بودیم. 

نمونه ای از این موارد ماجرای انتشار فیلم زورگیری در خیابان خردمند بود که سبب کاهش احساس امنیت در میان شهروندان مرکز شهر پس از انتشار فیلم آن در سایت ها و سایر رسانه های خبری شد، هرچند برخورد قاطعانه و سریع نیروی انتظامی در دستگیری این اراذل قابل تقدیر است، اما بسیاری از شهروندان زمزمه می کنند که آیا اگر در این ماجرا فیلمی ضبط و منتشر نمی شد، بازهم این همه واکنش مثبت از مسئولین دیده می شد؟ 

برخوردهای دوره ای نیروی انتظامی با اشرار و اراذل در پایتخت و شهروندان در عین این که تحسین بسیاری شهروندان از ناجا را در پی داشته، در عین حال این سوال را به وجود آورده که در شهری مثل تهران مگر چند نفر شرور درجه یک وجود دارد که در این مراحل دستگیر می شود؟ حکم آنها چه می شود؟ و... در جدول زیر ما سعی کردیم به بررسی دوره های دستگیری اشرار توسط پلیس پایتخت بپردازیم، بنا بر اعلام منابع رسمی ۸۲۱ نفر از اراذل در سال جاری در چنگال قانون قرار گرفتند، ولی این عدد نشان نمی دهد که آیا دستگیری این افراد، هر دوره جدید بوده و یا از میان افرادی بوده اند که به هر دلیل توسط قوه قضائیه آزاد شده و دوباره دستگیر شده اند.



طبق آخرین گزارش نیروی انتظامی ۱۰۰ نفر از اراذل و اوباش تهران دوباره دستگیر و در شهر گردانده شدند. نکته ای که تمام مردم شاهد این ماجرا به آن اذعان داشتند نگرانی از بازگشت دوباره آنان به اجتماع است، چرا که اکثر مجرمین در مصاحبه با خبرنگاران به داشتن سابقه کیفری اعتراف داشتند. 

با نگاهی به آمار وقوع جرم در تهران این نکته کاملا مشهود است که در زمان اجرای این طرح ویا طرح های مشابه آمار وقوع جرم وجنایت در جامعه به شدت کاهش می یابد ولی به محض کمرنگ شدن آن دوباره نمودار وقوع جرم ها سیر صعودی می گیرد. 

جانشين فرمانده نيروي انتظامي هم چندی پیش از كاهش ۴۸ درصدي جرائم زورگيري در تهران خبر داد و افزود: در چند روز آينده، با آغاز دور جديد برخورد پليس با سارقان به عنف، قطعا مردم احساس امنيت بيشتري را در تهران و كشور، احساس خواهند كرد.



:: موضوعات مرتبط: اجتماعي , ,
:: برچسب‌ها: اشرار و اراذل در پایتخت , شهروندان , سعید خرچنگ , حمید زاغی , رامین گوش ,
:: بازدید از این مطلب : 1624
|
امتیاز مطلب : 14
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
ن : اسماعیل اسدی خواه
ت : جمعه 8 دی 1391
.
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








موضوعات
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
پشتیبانی